Kun on pahalla mielellä, ei pitäisi ajatella yhtään mitään. Siksipä tämä ilta päättyykin siihen, että olen jälleen vaan pahemmalla mielellä kuin aikaisemmin. Niin, koska en osaa olla ajattelematta yhtään mitään.

 

En ymmärrä itseäni, miksi pitää aina katsella kauniiden naisten kuvia ja inhota itseään. Ei minusta koskaan tule laihaa, ei nättiä, ei sievää ja siroa, ei jännittävää, ei persoonallista, ei suosittua, ei sellaista, jota miehet haluavat. En usko, että olen ollut kovinkaan monen ihastuksen kohde, tai että kukaan olisi pitänyt minua tavoittelemisen arvoisena vain ensitapaamisen perusteella. En ole ollut haave, en märkä uni, en toive. Olisihan se kiva olla sitä edes joskus.

 

Mies ei pidä gooteista erityisemmin. Paskaa tässä on se, että gootteilu on ainoa tapa, jolla olen koskaan osannut tehdä itsestäni edes jotenkin vetävän. Mitä sitä pistää päälleen, kun enää ei kannata koristella itseään paksuilla kajaleilla, pitsillä ja nauhoilla ja korsetilla, joka korostaa rintoja? Minua ei ole hajuakaan siitä miten meikata tai pukeutua naisellisesti. Minulla ei yksinkertaisesti ole tyyliä. Se on tässä kevään aikana painanut melkoisesti, kun ei ole sopivia vaatteita lihomisen takia, ja kaikki on päällä vain koska ei voi jäädä sisällekään. En näytä hyvältä missään, itsensä korostaminen oksettaa, ja peili ei näytä koskaan yhtään parempaa puolta. Mitä siinäkin pitäisi tehdä, kun ei näe missään mitään, mitä voisi korostaa, jotta näyttäisi sievältä edes joskus?

 

Sekin kivistää sydäntä, kun tapasin viimein sen toisen naisen, jonka perään mies joskus haikaili. Haikailee kai vieläkin joskus. Sattui tavata tyttö, joka näyttää olevan kaikkea sitä, mitä minä haluaisin olla, mutta en ole. Pieni ja täydellisen naisellinen, sellainen, jolla on kapea vyötärö, mutta leveä lantio ja kivat tissit. Pitkät hiukset ja aina hymyssä oleva suu. Pystyy puhumaan koko ajan, nauraa ja on hauska ja iloinen. Niin suosittu, ettei pysty minuuttia olemaan yksin, kun aina tulee joku, joka haluaa jutella. Pätevä ja mukana projekteissa, speksissä meikkaajana tässä tapauksessa. Mielenkiintoinen ja jännittävä. Päiväuni, ainakin miehelle. Kaikkea sitä, mitä minä en ole. Siinä seisoin sen vaikean kymmenen minuuttia nurkassa, yritin hymyillä, kun sitä odotettiin ja änkytin vastauksen, jos joku minulta kysyi suoraan jotain. Kilpailuasema, jossa minä hävisin täydellisesti kaikessa.